onsdag 18 mars 2009

Våren på besök

Utanför är det riktig vår i luften. När jag var ute på lunchen kände jag hur solen värmde. Hur ljuvligt är inte det? Det gör ont i hjärtat att jag sitter här inne och jobbar istället för att vara utomhus. Micke har semester den här veckan. Han hade för många semesterdagar kvar och snart är det nytt semesterår. Så han springer runt på stan och glassar sig fint i solen. Jag unnar honom det, men jag önskar att jag fick vara med.

Om jag hade varit någon annanstans än just på jobbet så hade jag varit:
1 -På Willabgarden som jag gått och gnällt på hela vintern för jag tycker de har så sjukt dåliga öppet-tider. 9-16.30 måndag - fredag. Vad är det för tid? Nu har det visat sig at det är deras vintertider och nu när våren är på gång så har de öppet till 18 på vardagar och lördagsöppet. Hurra! Så där skulle jag alltså vara om jag inte var här.

2 - På krukjakt till min Clematis. Jag har bestämt mig för att i år inte lägga massa pengar på krukor och andra balkongmöblemang för mina växter. Istället ska jag använda mig utav billiga lösningar i år och lägga pengarna på växter istället. Men Clematisen ska få en riktig kruka. En hög så rötterna kan få stå djupt.

3 - På min balkong. Och lägga trall.

4 - En kopp grönt te, skön fåtölj och sitta och läsa en av mina krukböcker.

Men nu måste jag fortsätta jobba. Min lilla fikastund framför bloggen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar