måndag 16 mars 2009

Konsten att räkna trall.

Jag köpte alltså trall igår. Min balkong är 6kvm stor. Det är okej stort. Men inte jättestort. Därför känns det lite löjligt för jag tycker att jag köpte jättemånga paket med trall. 14 stycken för att vara mer exakt. Jag undrar om jag har räknat fel.

Det är så sällan man räknar nu för tiden att det alltid finns en överhängade risk för missberäkning. Jag var ändå bra på matte när jag gick i skolan. Men nu känns som plus funkar ok. Minus är lite osäker. Gånger behöver betänketid. Och division behöver miniräknare. Liggande stolen skulle jag inte ens fixa om jag försökte.

Men trallen är 30x30 cm. I varje paket ligger 5 trallar. Min balkong är 3x2,20 meter, eller om det var 3,20x2? Nä, första är jag ganska säker på. Enligt mina beräkningar ska jag lägga trall som är 10x6,33 st (den där jäkla 33'an) vilket i fredags blev till 14 paket trall. Nu är jag helt trött i huvudet efter super stressig dag på jobbet så jag orkar inte räkna om. Om någon nu skulle läsa detta inlägg och komma fram till att mina beräkningar inte är riktigt, var vänlig och säg inget. Det lär visa sig när jag lägger bitarna. För jag orkar inte ta till mig mer som redan på planeringsstadiet gått fel. Har tillräckligt med det på jobbet.

Så när ska jag lägga trallen? Ja, inte vet jag. Inte idag i alla fall. Det vet jag säkert. Söndag ser ut som en möjlig trall-läggar-dag. Jag planerar in det. Och sen lägger jag upp före- och efterbilder här på bloggen.
Hur kul är det inte att ta kort med mobilen och sen bara skicka det direkt till bloggen? Jag ska fota mer allt eftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar