fredag 20 mars 2009

Utan jord försmäktar jag...

Jord. Jag måste ha jord.
Det jobbigaste med att ha ett nyväckt odlingsintresse är att det saknas så mycket av det mest elementära. Igår skulle jag plantera om mina Fuchsior. Men så hade jag ingen jord. Nu måste jag komma iväg och fixa det bruna guldet. Jag ska även titta på olika varianter av vattenbindande material som man kan blanda med jorden för att det inte ska torka ut lika snabbt. Jag har fått lite olika tips och idéer men jag måste kolla upp vad allt hette.

Men en sak är säker, ska min balkong funka i sommar så måste jag har alltifrån självvattnande krukor till vattenbindande stuff i jorden. För jag kommer helt enkelt inte kunna vara där varje dag och vattna. Visserligen kanske grannarna kan ställa upp som krukpassare. Men jag måste få till system som gör det möjligt att vara borta någon dag.

Men först behöver jag jord. Utan jord går det inte att göra mycket

1 kommentar: