torsdag 12 mars 2009

Dags att balkongblogga

Hej.
Det är dags att börja balkongblogga känner jag. Jag började med hemsida eftersom jag vill ha ett bra ställe som är lätt att komma tillbaka till nästa år och se vad jag egentligen sådde i år och hur det gick. Vi får se hur det blir med den sidan. Just nu ligger den lokalt på min hårddisk och jag och datorn är inte alltid på samma ställe.

Men jag behöver i vilket fall som helst börja balkongblogga. För jag kan inte tråka ut alla mina vänner med alla odlingstankar jag går med. För då kommer de snart sluta prata med mig.
Jag har drabbats av kraftig odlingssug. Och det faktum att jag från och med 1 mars är ägare av min alldeles egna balkong har ju så klart fått det hela att explodera. Jag vill bara prata växter, örter, blommor, såtider, frön och krukor :)

Jag tycker fortfarande att jord är tråkigt. Jord och näring och hurvida växter ska ha mycket kväve eller lite kväve eller vad annat jox som helst ska finnas i jorden för att de ska trivas. Jag kör med jord på påse. De som överlever överlever. Något annat år ska jag få intresse för lite mer jordprecision.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar