tisdag 28 april 2009

Utskolning påbörjas så sakta.

Det är surt att man inte kan ställa ut alla växter på balkongen. Dessutom börjar jag inse att rätt mycket av det jag köpte på mässan inte helt säkert hamnar på balkongen alls. Vi får se...
Men inne i lägenheten står en del och väntar på utställning.

Jag köpte 3 tomatplantor på Bauhaus här om helgen. Det är alldeles för kyligt för att de ska få komma ut än. 2 röda körsbärstomater som enligt skötelselappen ska bli max 1,5 meter. Vi får hoppas. För förra årets körsbärstomater blev väl snarare 2,5 meter. De var helt galet vildvuxna.
Men det blev även en gul plommontomat. Det ska bli spännande!! Jag gillar gula tomter. Och jag älskar plommontomater.

Sen har jag ju ärter som ligger i påse och väntar på att bli planterade. De ska planteras i en balkonglåda som ska stå på golvet på balkongen. Men de ska planteras i maj. Eller hallå!! Det är ju typ maj nu. Shit. Då måste jag ta och få hem balkonglådan från landet.

Jag ställde ut min ljuva klematis på balkongen en liten stund här i förra veckan. Det var soligt och varmt och klemtisen fick stå det mest skyddade hörnet. Men den gillade det inte alls. Den var bara ute någon timme men slokade ordentligt. Blev gladare när den kom in igen. Tror det får skolas en hel del med den lilla raringen.
I övrigt så har man planterat klematis i massor i alla rabatter hos de om bor på bottenplan. Alla lägenheter som har uteplats har fått klematis och någon buske planterad som "avskiljare". Det är spännande att tjuvkika in på mina grannars balkonger och uteplatser, för nu börjas det fyllas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar