onsdag 1 april 2009

Jag väljer balkongmöbler

Det är helt värdelöst att ha en sol som skiner, en balkong som är ny, saker att göra när man ändå sitter fast här på jobbet. Så jäkla trist. Istället ska man försöka hinna med på helgen då 1000 saker har samlats.

Jag hade velat skrota runt på min balkong idag. Sågat till kantbitarna på trallen. Ställt ut min sköna solstol och bäddat ner mig i varma filtar och läst en tidning. Jag hade velat gå runt och mäta olika mått för att ta reda på vad för krukor, balkonglådor och golvlådor jag ska ha. Kanske rita en skiss vad jag ska göra på balkongen egentligen.
Eller bara skitit i skissen och ta det som det kommer.

Hade jag fått två dagar mitt i veckan på mig så hade jag farit till IKEA och köpt balkongbord och stolar. Japp, jag har bestämt mig nu. Efter mycket ojande och funerande så har jag bestämt mig för klaffbordet på IKEA. Egentligen var jag ute efter ett klaffbord som, när man fällt ner klaffarna, var för 2 personer. IKEAs bord är 20 cm när man fällt ner klaffarna. Det innebär när man fällt upp båda klaffarna och man är fler än 4 personer så sitter folk kanska obekvämt. I alla fal de som får 2 bordben mellan benen.
Men igår kväll räknade jag lite. Insåg att om jag hittar det där tänkta bordet så blir det för långt för min balkong att fälla upp båda klaffarna. Och ska man bara ha en klaff, då är IKEAs bättre.
Det är ju viktigt att man får plats att sitta, samtidigt som det inte bara blir ett stort bord på hela balkongen. För vart ska alla mina blommor bo då?

Det känns skönt att ha bestämt sig. Även om det inte är världens största beslut att välja balkongmöbler, så är det i alla fall ett litet meck. Det finns ju en del affärer som slåss om din gunst.
Vet ni vad. Jag tar och skiter i det här. Jag har tusan jobbat över varenda dag i flera veckor nu. Jag drar. Och åker till Willab istället.
Haha vad kul!

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar