tisdag 21 juli 2009

Läget mitt i sommaren

En summering av läget så här mitt i sommaren:

- Tomaterna -
Det kom humlor till slut och pussade på blommorna. Så nu slipper jag borsta.

- Ärtorna -
Jag skulle ha satt upp ett nät eller annan klätterställning åt dem. Trots att det stod på påsen att de inte behövdes stöttas så tror jag att de skulle blivit större med mer grenfördelning om de fått klättra.

- Svartöga -
Den gillade inte att klättra på balkongräcket som det var tänkt. Men när den fick blompinnar att klättra på blev den glad. Nu har vi satt en lina ända upp till grannens balkong ovanför och den är en bra bit på väg. Till nästa år: Rep! Det tror jag blir ypperlig klätterställning.

- Clematis -
Nä. Den gick åt skogen. Vi får se om jag kan rädda roten alls. Min självvattnande kruka som jag tillverkade själv kan vi lungt säga misslyckades kapitalt.

- Jordgubbar -
Succé. Men nu är de slut. Uppätna. Jag vet varken när eller hur jag ska ta revorna och göra nya plantor av dem.
Av alla frön vi satte i vintras så blev det 3 plantor som sitter i en kruka. Men det blir först nästa år de kan bära bär. Förutsatt de överlever vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar